Tässä 3 ratkaisevaa syytä, miksi Kian suosio vain kasvaa - "Kokkolassakin ylletään automerkkien TOP3:een lähiaikoina"
MAINOS
Kian menestyskulku eri automallien myynnin osalta jatkuu. Koko Suomessa viime vuonna merkin myynti kasvoi 14,6 prosenttia.
- Kokkolassa markkinaosuus uusista henkilöautoista kasvoi jo 7,78
prosenttiin. Ruotsissa eri merkkien TOP3 -listauksen Kia on yltänyt jo
useampana vuotena. Suomessakin kärkikolmikkoon pääsemme piakkoin,MB-Mobilen toimitusjohtajaAndré Snellman sanoo,
- Koko Suomessakin päättynyt vuosi oli Kialle historiallisen hyvä.
Saavutuksemme arvoa korostaa se, että samaan aikaan henkilöautojen
ensirekisteröinnit kääntyivät Suomessa laskuun. Tämä on osoitus siitä,
että strategiamme toimii ja uudet tuotteet kiinnostavat suomalaisia
kuluttajia, sanoo Kia Brand Director Rami Kittilä.
Kokkolan seudulla Kian myynnin asiantuntija MB-Mobilen toimitusjohtaja André Snellman sanoo nopeasti kolme ratkaisevaa syytä merkin menestymiseen:
1)Moderni mallisto - Kia on tuonut ja tuo markkinoille todella ajassa olevia automalleja kuluttajien tarpeeseen, ja kilpailukykyiseen hintaan.
2)Nykyteknologia - Kian malliston teknologia on ollut aina huippuluokkaa. Merkki on satsannut hybridi- ja yleensäkin sähköteknologiaan paljon. Merkiltä on tulossa useita erilaisiin käyttötarpeisiin sopivia hybridi- ja sähkömalleja lähiaikoina.
3)Takuu ja laatu - Kia lupaa seitsemän vuoden tai 150000 kilometrin takuun uusiin autoihin. Tämäkin "lupaus" merkiltä vaikuttaa monien ostopäätöksiin.
Snellmanin mukaan laadusta hyvin konkreettinen osoitus on Kian näkyminen takseissa.
- Kokkolaan hankittiin meiltä yksi Kia taksiksi. Pietarsaaressa Kia-takseja on jatkuvassa ajossa viisi.
Kia esitteli viima vuonna Suomessa täysin uudet XCeed- ja
ProCeed-mallit, jotka on otettu markkinoilla hyvin vastaan. Kia tuo alkuvuodesta markkinoille täysin uudet XCeedin ja Ceedin farmarimallien ladattavat hybridiversiot sekä Ceedin ja Sportagen kevythybridit.
Juuri Ceed-perheestä Snellman uskoo alkavan vuoden myyntimenestystä.
- Ceed-mallistosta on saatavissa laajasti niin eri kokoisia kuin erilaisilla moottorivaihtoehdoilla olevia malleja.
Kia jatkaa mallistonsa sähköistämistä Suomessa vuonna 2020. Täysin uusi
e-Niro-täyssähköauto ja uudistunut Niron hybridimallisto puolestaan
vahvistivat Kian asemaa sähköisten mallien edelläkävijänä.
- Vuonna 2020 tapahtuu sähköistymisen läpimurto Suomessa. Suomi on jo
nyt Euroopan toiseksi sähköistynein automarkkina. Jo yli puolet
suomalaisista uuden auton ostajista harkitsee hybridin, ladattavan
hybridin tai sähköauton hankintaa*. Varsinkin ladattavien hybridiautojen
kysynnässä tulemme näkemään ensi vuonna kasvupiikin, sanoo Kia Brand
Director Rami Kittilä.
- Pystymme tarjoamaan Ceedin ladattavien hybridimallien myötä erittäin
laajan ja kilpailukykyisen malliston suomalaisille autoilijoille myös
yritysautomarkkinoilla. Kia on sähköistyvien autojen markkinoilla yksi
edelläkävijöistä. Moderni mallistomme asemoi Kian markkinoiden
kiinnostavimmaksi ja halutuimmaksi automerkiksi, Kittilä sanoo.