Regionline saa uudistuksen myötä nykyaikaisemman ulkoasun ja samalla palvelu siirtyy omalle verkkosivustolleen osoitteeseen www.regionline.fi
Kokosimme alle muutosta koskevia asioita kysymys- ja vastaus-muotoon.
K: Milloin uusi versio julkaistaan?
V: Regionlinen uusi versio julkaistaan 23.3.2023
K: Muuttuuko palvelun verkko-osoite?
V: Kyllä. Aiemmin esimerkiksi keskipohjanmaa.fi-sivuston, sekä joidenkin muiden Hilla Groupin lehtien verkkosivujen kautta toiminut Regionline siirtyy nyt omaan verkko-osoitteeseen www.regionline.fi
K: Minulla on nykyisen palvelun osoite tallennettua selaimelleni, enkö enää voi käyttää sitä?
V: Vanha linkki toimii edelleen, se ohjautuu jatkossa automaattisesti uudelle sivustolle. Voit myös tallentaa uuden osoitteen www.regionline.fi selaimellesi.
K: Mikä palvelussa muuttuu verkko-osoitteen lisäksi?
V: Regionlinen uusi versio on sekä ulkoasultaan että käytettävyydeltään nykyaikaisempi, ja käyttökokemus paranee. Palveluun on tehty teknisiä parannuksia, ja myös Regionlinen visuaalinen ilme logoineen uudistuu. Paikallisuus ja helppokäyttöisyys ovat edelleen avainasemassa myös uudessa palvelussa.
K: Täytyykö uuteen palveluun kirjautua?
V: Uudistuksessa on haluttu kiinnittää erityistä huomiota kaupankäynnin luotettavuuteen ja turvallisuuteen, ja siksi jatkossa tietyt toiminnot, kuten ilmoitusten jättäminen tai ilmoittajan yhteystietojen näkeminen, edellyttävät kirjautumista. Ilmoitusten selaaminen on edelleen mahdollista myös ilman käyttäjätunnuksia.
K: Miksi ilmoituksia ei enää voi jättää kirjautumatta?
V: Nykyisessä palvelussa ilmoitusten jättäminen ei ole edellyttänyt kirjautumista, ja valitettavasti tämä on mahdollistanut myös palvelun väärinkäytön ja epäasiallisten ilmoitusten jättämisen. Kirjautumisen tarkoituksena on edesauttaa palvelun luotettavuutta, vähentää asiattomia ilmoituksia, ja helpottaa kaupankäyntiä yksityishenkilöiden välillä.
K: Voinko kirjautua uuteen versioon samoilla tunnuksilla joilla olen kirjautunut Regionlineen aiemminkin?
V: Kyllä, jos olet kirjautuneena jättänyt Regionlineen ilmoituksia viimeisen kahden vuoden aikana, niin samat tunnukset toimivat myös uudessa palvelussa. Muussa tapauksessa sinun on luotava uudet tunnukset Regionlineen-palveluun
K: Toimiiko vanha versio vielä uudistuksen jälkeen?
V: Ei, palvelun vanha versio ei ole käytössä enää 22.3.2023 jälkeen.
K: Minulla on aktiivisia ilmoituksia vanhassa Regionlinessa, mitä niille tapahtuu?
V: Kaikki kirjautuneena jätetyt, aktiiviset ilmoitukset siirtyvät automaattisesti uuteen palveluun. Kirjautumatta jätetyt ilmoitukset, joissa ilmoittajaa ei siis pystytä yhdistämään käyttäjätunnuksiin, poistuvat näkyvistä uudistuksen myötä.
Lisäksi pystyt uudessa palvelussa tarkastelemaan omaa ilmoitushistoriaasi viimeisten kuuden kuukauden ajalta, mikäli olet tuona aikana jättänyt Regionlineen ilmoituksia kirjautuneena käyttäjänä.
K: Olen jättänyt ilmoituksen nykyiseen Regionlineen kirjautumatta. Mitä teen?
V: Jos haluat ilmoituksesi näkyviin uudessa Regionlinessa, sinun tulee luoda käyttäjätunnukset tai kirjautua olemassaolevilla tunnuksilla uuteen palveluun, jonka jälkeen voit luoda sinne ilmoituksia. Kirjautumatta jätetyt ilmoitukset eivät automaattisesti siirry uuteen palveluun, vaan ilmoittajan täytyy luoda kirjautuneena uusi ilmoitus.
K: Onko palvelussa käyttökatkoa uudistuksen takia?
V: Kyllä, palvelussa on vuorokauden mittainen käyttökatko 22.3.2023, kun tiedot siirretään uudelle palvelualustalle. Tuolloin kumpikaan Regionline-versio ei ole käytettävissä.
K: Tuleeko palveluun päivityksiä vielä lanseerauksen jälkeen?
V: Tiimimme jatkaa edelleen töitä Regionlinen kehityksen parissa myös uuden version lanseerauksen jälkeen, ja palveluun tullaan päivittämään uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia myöhemmin. Tiedotamme näistä muutoksista lisää tuonnempana.
Nähdään uudistuneessa markkinapaikassa 23.3.2023 alkaen!